fredag 30 november 2012

Liten blir snart stor

Och då pratar jag faktiskt inte om barnen. Jag fyller år om 10 dagar. Från 21 till 22. Det känns på något sätt som att 21 ännu är något så när ungt men 22 börjar vara gränsfall. Förutom att jag får plussa till ett år snart så får jag även plussa in lite tantpoäng när jag igår köpte hem den här skivboxen, åt mig själv! Skrämmande.
 
Köpte också lite julkläder åt ungarna. Det här ska Wilma ha på sig på julafton.
 Och Theodor fick nya hängslen som är svarta med vita prickar på, och så råkar han ha en likadan fluga från förr. Något annat fick han inte för han har ändå svarta jeans och vit skjorta (tror jag...). Köpte en svindyr LED-serie till vår stora buske på framsidan av huset och la faktiskt upp den själv igår! En granne kom förbi och tyckte att jag borde ta en stege men jag tänkte då verkligen inte börja balansera upp någon stege längs den där busken. När tanten kom tillbaka så var jag klar och då sa hon att det blev fint så riktigt dåligt kan det väl ändå inte vara, men någon bild på det har jag inte och den lyser bara när det är mörkt så jag kan inte ta en nu heller. Kanske bäst att inte visa upp mitt mästerverk ändå, det var första gången jag la upp julbelysning utomhus...

Wilma vaknade och skrek inatt. Dum som jag var gick jag dit och försökte trösta men nej, det skulle jag inte ha gjort för hon blev bara mer arg av det. Lät henne vara och så somnade hon om. För övrigt så tycker jag att våra nätter är helt perfekta nu! (Vågar säga så eftersom förra natten ändå krånglade lite, kanske för att jag sa åt Emma igår att våra nätter är så bra?!?) Ungarna somnar oftast snällt mellan 19-20 och så sover de hela natten och vaknar mellan 8-9. Någon gång så kan Theodor stiga upp och vill ha vatten eller så tror han att det är morgon men han somnar alltid om snällt igen. Det är länge sen Wilma skrikit på natten men nu inatt gjorde hon det så sånt förekommer väl ännu. För några månader sedan hade jag inte ens kunnat drömma om det här:)

Idag kommer våra kompisar hit som vi inte sett på länge. Ska bli så kul att träffas!:) Ser verkligen fram emot det! Men nu först måste det städas lite, julgodiset ska färdigställas och allmänt vardagsbestyr ska utföras. Igår kom det yttepyttelite snö. Och idag är det -8 och ingen mer snö i sikte. Skulle gärna ha en vit lillajul imorgon. Har ännu inte bestämt mig om jag ska ha någon adventskalender här på bloggen i år. Kanske jag kör en enkel version med saker ni (kanske) inte visste om mig?:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar