onsdag 21 november 2012

Dagens bedrifter

Vaknade 09:10 av att telefonen pep att jag fått ett mail. Konstaterade att nu har ungarna nog sovit för länge för 9:30 hade jag tänkt att vi skulle vara vid Vestis(typ ett öppet dagis). Theodor vaknade ganska på samma gång som mig så vi steg upp. Skickade meddelande åt svägerskan att vi inte hinner till 9:30. Matade i ungarna världens snabbaste frukost och så kläderna på. Theodor hann spilla ut ett glas mjölk på värmeelementet (några tips på hur man sköter det??) så länge jag klädde på Wilma. Nå till sist kom vi oss iväg och vi blev bara en halvtimme sena (men man fick ju komma och gå som man ville så ingen fara på taket). Jag var genomsvettig, fräscht jag vet, och tycker att den powerwalken får räknas som dagens träning. Kanske veckans träning för min rumpa, mina lår och vader gör så ont att jag har problem att röra på mig. Hade riktigt trevligt vid Vestis och köpte mat åt oss där. Sen skulle vi hem och jag konstaterade att min ena vinterstövels dragkedja (8 år gamla stövlar) gett upp kontraktet på riktigt så jag fick gå hem, via butiken och köpa lite mat, med ena stöveln öppen. Dags för ett par nya?!
Wilma sover ute och Theodor har lärt sig att ta av sig utekläderna själv! Halleluja så skönt det är! Nu ska vi ta det lugnt och ikväll har jag syjunta:)

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag tänkte bara vara lite vänlig och tipsa om min tävling på min blogg där du kan vinna ett valfritt paket namnnappar. Perfekt att ha på dagis!
    Det är inte många deltagare så vinstchansen är stor :)

    Tävlingen:
    http://jagochmindotternova.blogg.se/2012/november/tavling-namn-nappar.html

    SvaraRadera
  2. Oj ni skulle ha vari hemma och bara njutit av en sen frukost istället..

    SvaraRadera