fredag 16 november 2012

Fredag

God morgon!

 Natten har igen varit underbar! Theodor var upp en sväng och fyllde på vattenflaskan sin men annars har ungarna sovit hela natten och jag njuter. På tal om sömn så har jag ju helt glömt bort att berätta om Wilmas dagssömn. Ni minns säkert att hon förr sov 30 minuter åt gången och aldrig utomhus. Nu så lägger jag henne i resevagnen när hon börjar bli trött där runt 10 och så för jag ut vagnen utanför köksfönstret på terassen, som har tak! Där somnar hon snabbt utan att jag behöver vara där och gunga vagnen och så sover hon ibland upp till två timmar! Sen på eftermiddagen gör jag likadant och det fungerar precis lika bra och hon sover alltid åtminstone en timme. Hur lyxigt är inte det då! Och så har man uppsikt över henne genom köksfönstret. Och herregud vad mycket saker man kan få gjort på dagen när hon sover! Helt otroligt:) Så inget klagande på sömnen här inte!
Idag då. Wilma ska snart ut och sova och då tror jag att vi passar på att vara i vår lilla skog en stund så Theodor får lite frisk luft. Sen finns det nog en del att göra här inne. Diskmaskin, vattna blommor, dammsuga, plocka saker i nygamla vitrinskåpet och så ska ungarna duschas. Ikväll har Robin firmajulfest, fuskis, så jag är hemma med ungarna. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på, men vi har ju ny tv och gratis tv kanaler nu över helgen så får väl utnyttja det;) Ska försöka fota lite mer av vårt nya hem också så ni får se:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar