tisdag 11 december 2018

Vinterbarnet

Igår fick jag ett paket i postlådan som innehöll det sista jag hade tänkt införskaffa inför tomtenissens ankomst. En pälskrage till vagnen. Tyvärr inte i äkta päls men borde fungera något så när ändå. Och så ser det ju så fint ut! Saknas bara en bebis att ha i vagnen nu...



39+5 och nu börjar det bli obekvämt. Vaknar flera gånger under natten. Ibland av förvärkar, ibland av att det är allmänt obekvämt. Trött på dagarna så ligger mest på soffan och då går tiden såå långsamt! Har veckohandlat för resten av veckan idag och köpte hem extra god mat så den här väntan ska bli lite roligare. 

Andra tips på att få tiden att gå:
-Bygga pussel (håller på med ett juligt 1000-bitars pussel om kvällarna)
-Sticka (håller på med ett par glittriga röda sockor åt mig själv, men har svårt att hitta motivationen till det)
-Beställ julklappar (har några på väg hem och borde sätta in sista beställningen ikväll)
-Skicka julkort (sista dagen att posta imorgon och julkorten har inte kommit hem ännu...)
-Laga julgodis (ingredienser inköpta men orken har jag inte hittat än)
-Analysera katternas beteende (personligheten hos våra katter märks så bra)
-Planera in saker att göra (måste vara det ultimata sättet att få tiden att gå. Jag menar helgerna bara flyger förbi!)

Bara att fortsätta vänta då. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar