torsdag 6 december 2018

Vecka 40!

39+0. Självständighetsdagen överskuggar den nya veckan så tänkte nästan glömma bort det! Idag har vi varit till kyrkan på scoutdubbning samt uppvaktning vid hjältegravarna. Så tacksam över allt vad våra förfäder gjort för vårt land! Vi fick kärt besök på eftermiddagen vilket var riktigt roligt. Nu bakar ungarna pepparkakor i köket medan julmusik spelar i bakgrunden. Katterna har äntligen börjat vara ute nu, och jag vet inte om de eller jag är gladast över det! Har varit påfrestande med två rastlösa katter inne i nästan två veckor...

Graviditeten då. Mår väl som alltid. Lite mer foglossning som får det att kännas som att benen ska falla av. Sammandragningar, men de gör inte ont. Sendrag i benet på natten, aj. Måttlig halsbränna. Sover som en prinsessa om nätterna så jag ska inte klaga. Men de två senaste dagarna blev det mycket vila dagtid också för jag har varit helt slut. Idag tvärt om då såklart, efter flera dagars vila. Tror och räknar med att gå över ordentligt så det finns en del i kalendern den kommande veckan. Julmiddag från gubbens jobb, Wilgots julfest och lucia firande bland annat. 17.12 har Theodor julfest så efter det får hen gärna komma (och före jul) men tror faktiskt att det här kommer att dröja. Länge. Men jag litar på att min kropp vet vad den ska göra och att bebis kommer när hen är färdig. Känns skönt att veta att man inte kan påverka det här utan bara vänta. Ingen stress över det, ännu. Fråga mig igen om två veckor ;) 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar