torsdag 11 oktober 2018

Vänt var det här!

Ny vecka igen! 31+0 idag, vilket betyder att det återstår omkring 9 veckor. Och tur är det, för nu börjar det bli tungt kan jag säga. Att gå eller cykla med ungarna till och från dagis/förskola/skola blir sammanlagt 6-8km för mig, beroende på varifrån Wilgot hämtas. För en icke gravid helt överkomlig sträcka men för en höggravid så börjar 8km kännas lååångt. När jag cyklar så kommer magen i kläm eftersom styret är så lågt. Obekvämt. Sen är magen överlag så högt upp nu så det är svårt att andas. 

Förra helgen köpte jag en pilatesboll åt mig för den gamla läckte. Satt på den hela måndagskvällen i hopp om att bebisen skulle vända på sig. På tisdag vaknade jag med bebisen på helt andra sidan magen än hen alltid ligger, och på rådgivningen konstaterades att bebisen nu vänt sig med huvudet neråt! Halleluja! Hen snurrar dock ännu lite så ibland ligger hen tvärs över magen, men huvudet har inte varit uppe på ett tag nu. Sparkar känns på helt annat ställe nu än tidigare. Vid rådgivningen var sllt bra med oss båda. Hb på 123, blogtrycket lågt som vanligt, hjärljud på 140-145, vikten går uppåt och magen växer. 

På vasabladet kan man läsa en artikel om mig och två andra gravidbloggare som väntar smått i december. Läsvärt!

Sömnen har börjat lida nu. Svårare att somna om, kombinerat med fler nattliga toabesök. Men jag har ofta möjlighet att sova under dagen som tur är! Ungefär tre veckor kvar innan jag tar mammaledigt, men misstänker att det nog inte blir så många jobbdagar innan dess. Nu ska jag sticka lite och sen ta tidig natt. Det behövs! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar