måndag 15 oktober 2018

Hotell i Sverige

Höstlovet närmar sig, och i år tänker vi vara så stereotypa att vi faktiskt åker iväg någonstans under höstlovet! Barnen vet inte om något ännu på grund av två orsaker; 1. Jag börjar vara ganska så ordentligt gravid nu så vad som helst kan hända på en vecka (reseförsäkring för ofött barn tecknat som ersätter graviditetsrelaterade saker), och 2. det är ju så roligt med överraskningar! I början av september var jag och Robin med våra goda vänner till Umeå och sov på hotell en natt, och där kom vi på idén att åka över till Sverige en sista gång innan bebisen kommer. Jag har sovit på hotell sammanlagt tre gånger i Sverige och alla gånger på samma hotell i Umeå. Varför byta när man är nöjd? Men nu ska vi inte till Umeå, utan till Stockholm (om allt går som planerat). Hotellutbudet är stort, men vi försöker hålla resan på en liten budget så det blir en natt på tråkig, men helt ok hotellkedja. Någon gång skulle det vara roligt att besöka ett "riktigt" hotell, till exempel Furunäset, som är ett hotell i Piteå. Har aldrig varit så högt upp i Sverige så det kunde vara en upplevelse! Dessutom sägs det att det spökar där. Låter som ett riktigt hotell det. Mina hotellupplevelser överlag går lätt att räkna eftersom vi brukar ha bekanta man kan sova hos istället när vi åker iväg någonstans. Men i Piteå känner jag inte en kotte så då måste man ju nästan bo på hotell istället... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar