söndag 30 augusti 2015

Kalas, veneziad och renovering

Så har ännu en vecka nått sitt slut. Det går riktigt bra för dem på dagis. Skönt det!
Igår hade vi tvåårskalas åt lillkillen vår. Riktigt lyckat och jag lyckades få till riktigt  goda saker att bjuda på! Aldrig förut gjort en smörgåstårta men nu gjorde jag tre och så två pavlovor på det. Smarrigt! Fina presenter fick han också. På kvälls firade vi veneziad med min bror och hans sambo. Var upppå gerbyberget och tittade på solnedgången och raketer. Cyklade hem i månsken och tände några tomtebloss när vi kom hem. Såg sen på film och nu på morgonen haade jag fixat brunch innan gästerna for hem.
Idag har vi tillbringat några timmar i blåbärsriset och hallonsnåren. Gott till frysen. Försöker hålla mig ockuperad så jag inte tänker så mycket på morgondagen. Blir en fullspäckad dag med dagis, skola och familjejumppa.
Har renoverat och sytt lite i veckan. Barnens rum som fick sig en omgång den här gången. Wilma älskar sin nya säng och koja :)
Nu fortsätta slappa i hängmattan i det otroligt härliga vädret, med åskmoln i horisonten. Men de kommer knappast hit till Finlands soligaste stad ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar