måndag 24 augusti 2015

Dagisbarn


I morse var det äntligen dags. Ungarna har sett fram emot det så mycket. Jag pratar såklart om dagisstart. Theodor var först ut. Robin förde honom och jag tog W&W lite senare. Wilgot var inte helt överlycklig när vi väl kom till hans dagis men han varken grät eller skrek. Wilma var nog bara nöjd över att få komma till sitt dagis. Inga problem alls. Och nu sitter jag här ensam hemma med svarta händer. Har målat dörröppningar. Har en lång lista på allt som ska göras denna vecka när jag ännu är hemma. Nästa vecka börjar skolan. Barnen har korta dagar på dagis nu den här veckan. Bra med en mjukstart innan allvaret drar igång. Jag ska till frissan på onsdag! Verkligen välbehövligt och på promenadavstånd. I helgen ska vi sen ha kalas åt Wilgot så det ska planeras. Och klädtamburen eller vad jag nu ska kalla det, ska ytrenoveras. Det utöver det vanliga hushållsarbetet då. borde nog sätta igång med att tömma tamburen nu så jag kommer igång. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar