måndag 3 mars 2014

Nu var det min tur!

Hittade Wilgot under vardagsrumsbordet idag. Han hålls inte stilla mera fastän det inte går framåt ännu.

Varje år den här tiden brukar Facebook krylla av "Har sökt in till skola" statusar. Och varje år har jag fått samma ångestkänsla över att jag inte vet vad jag vill bli när jag blir stor. I år var det äntligen min tur att söka in (igen. Har nog sökt in redan för fem[jösses, tänk att det gått FEM år!]år sedan). Och nu undrar ni säkert vad jag har sökt in till, jag som gått och funderat i fyra hela år sen jag slutade utbildningen till byggnadsingenjör. För ungefär en månad sen så slog det mig vad jag vill bli. Som en blixt från en klar himmel. Så välkommet! Jag har sökt in till socionom utbildningen här i Vasa och är intresserad av inriktningen barn och ungdom. Jag kommer inte att börja studera ännu i höst, men sen året efter eller därpå följande år. Förlorar inget på att söka in i år i alla fall. Har sökt in dit förut också, men var då egentligen inte alls intresserad. Men jag vet i alla fall hur inträdesprovet fungerar. Nervöst hur som helst! Men först ska vi ta flytten. Inträdesprov blir det först i juni hur som helst så onödigt att vara nervös inför det redan. Har varit nervös bara för att fylla i ansökan också men nu är det gjort. Livet är gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar