måndag 10 mars 2014

Helg o svammel

Helgen har vi spenderat hos ungarnas fammo och söndagen hos mommo och moffa.
 Vi påskpyntade "lite" i förtid...

 På lördag kväll hade vi det riktigt mysigt med grönsaker, dipp och vi vuxna varsin cider. Skålade för kvinnodagen i champagneglas jag och svärmor. Riktigt trevlig kväll. Fick dessutom min socka färdigstickad så bara en kvar då. 

 
Hos mina farföräldrar på kaffe igår.

Igår var vi hos mina föräldrar. Jag gick igenom mina gamla saker och slängde bort en hel del. Skönt att ha det gjort. Fick veta att någon skulle komma och kika på lägenheten på måndag så det blev till att städa när vi kom hem igår kväll/natt.
Theodor övade på att cykla hela helgen och idag så cyklade han faktiskt helt själv så länge det inte sluttade uppåt för då blir det ännu för tungt. Men han har snajat det här med att cykla riktigt snabbt! Blev nog över två kilometer som han cyklade idag. Stolt mamma!
Wilgot fick gröt för första gången idag. Hoppas på att nätterna blir lite bättre nu. Han somnade snällt ikväll i alla fall.
Jag har försökt packa lite idag. 3,5 lådor blev det och det syns ingenstans! Kommer att krävas en massa lådor ännu. Imorgon är det två veckor tills vi får nyckeln till lägenheten så det börjar nog vara dags att få det ihop packat här nu. Men vi har nog två hela helger på oss ännu så någon panik är det inte. Och handleden min har blivit bättre också som tur är. Har dock ännu svårt med handrörelser som när man t.ex. lyfter en stekpanna och speciellt om man ska "hälla ur" den. 

Ikväll när vi var till butiken fick ungarna ha vårkläder på sig. Kändes helt onödigt med gummistövlar när vi bara skulle ut till bilen och till butiken.
 Vår(a)fina barn.



1 kommentar: