lördag 14 april 2012

Lördagen den 14:e April(!)

Före maten
Efter maten
Snart får man börja räkna snön i centimeter igen. Jeij...

Theodor är supersvår att fånga på bild! Han ska bara fjanta sig när kameran kommer fram:p Vart försvann min lilla linslus?!
Idag har jag inte alls hunnit med lika mycket som igår, fastän Wilma har sovit hela förmiddagen. Har bara hunnit vika bort byket, laga mat (i vår stekpanna som börjar ge upp så det blev inte så bra) och så har jag och Theodor duschat. Skyller på snön. Inte alls lika trevligt att göra hushållssysslor när solen inte lyser. Undrar hur mycket snö det har tänkt komma egentligen. För övrigt så är det min otursdag idag, dagen efter den egentliga otursdagen. För x antal år sedan (jag var antagligen mellan 11 och 14) åt en bankautomat upp mitt bankkort när jag och Sara skulle vara i stan och shoppa hela dagen, på lördagen den 14:e och en hel del annat oturligt hände den dagen. Men hittills har dagen förlöpt bra, förutom snön då. Och nu slocknade Theodor i soffan också:p Inte undra på för han somnade ca 10 igår kväll och vaknade före 7. Jag skulle gärna sova en stund också men Wilma kommer att vakna vilken sekund som helst och då är det ny blöja och mat som gäller. På tal om blöjor så har vi börjat med treans blöjor nu, men bara på natten. På dagen har hon alltid tygblöja, fastän vi inte är hemma. Och de har inte läckt på flera veckor (peppar peppar, ta i trä). Nu ska jag ta och mysa lite framför tv medan ungarna ännu sover:)
Skulle vilja skriva om en sak men det tar jag senare;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar