torsdag 10 mars 2011

Mycket snö

Fy sjutton så mycket snö det hade kommit inatt! Och ingen pudersnö direkt utan tung tjock massa. Robin kan knappt gå med sin huvudvärk, men det är lite bättre idag nog och jag har ont i ryggen. Begav mig ändå ut eftersom vi har gårdskarlstur. Även om vi inte är ensamma om den så tyckte jag att jag nog ska klara av att skotta hälften. Skottade lite mer än 1/3 när jag lite gav upp och började skotta framför vår ingång istället. Fick handtaget till skottan i huvudet och gav upp. Slängde mig halvdö på golvet och bad om något att dricka när jag kom in. Återhämtade mig så småningom och åt lite morgonmål. (Dum i huvudet som inte gjorde det INNAN jag gick ut) Sen efter en stund gick jag ut igen och skottade klart framför vår dörr. Skottade lite vid biltaken också och sen bestämde jag mig för att jag var klar. Nu är mina ben blåa av blåmärkten från att ha lyft skottan över de meterhöga vallarna. Fy sjutton vad jag hatar snön nu! (Och gissa om det inte började snöa igen när jag var ute och skottade. Pricken över i... Men det slutade snabbt.) Snötunga moln hänger runt hela gården så får se när det brakar lös igen. Lär väl ha fått lite starkare armar nu i alla fall:) Grannarna kommer att tro att Robin är riktigt lat som låter "frun" gå ut och skotta snö, haha:p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar