söndag 28 april 2019

Vår=klänningar!

De som känner mig vet att jag är lite smått klänningsbesatt. (De som inte känner mig kanske också vet det, heh.) Ofta när jag går på loppis så är det just klänningar som följer med mig hem och jag har haft många fler än jag behöver tills jag för ett tag sen började rensa ut sånt jag faktiskt inte använder. Nu är klänningsskåpet lite mer överskådligt och när solen värmer blir man ganska sugen på att börja använda klänningar oftare. Bland annat dessa godingar från Johnells hoppas jag att ska hitta till loppisar så småningom (eftersom jag verkligen strävar efter att köpa kläder begagnat för miljöns skull), men om man inte orkar vänta tills dess så kan man klicka hem klänningarna redan nu (utöver en massa andra kläder för både dam, herr och barn). Har också börjat sträva efter att minska mängden kläder och istället ha en bra basgarderob som håller, och i en bra basgarderob behöver man ju några klänningar också.

Blommigt är ju så fint nu, och kombinerat med mörkblått blir det riktigt vackert! Perfekt för sommarens alla fester! 



Sen Naya föddes och det kom in mera rosa i huset (min favoritfärg sen långt tillbaka) så har även jag börjat använda mer rosa. Hur fin är inte den här rosa klänningen? Långa klänningar är något som jag börjat gilla allt mer också, och den här gula/guld klänningen är egentligen inte min stil men så fin! 


Hoppas att temperaturen håller sig uppe i maj så att sommarkläderna får flytta fram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar