tisdag 16 april 2019

En dag i mitt liv

Naya somnade ca 21:30 igår och jag en timme senare. Hon vaknade och åt tre gånger inatt. Riktigt bra natt med andra ord! Vaknade 7:30 av att våra telefoner började väcka oss. Steg upp kl.8 efter att ha matat Naya och gosat lite. På med ny blöja och kläder, se till att de andra barnen är uppe och fixar frukost. Min mamma kom med bilen 8:20 och så körde jag och Naya henne till jobbet och tog bilen hem. Åt snabbt frukost, såg till att ungarna fick utekläder på och alla väskor med och så skjutsade jag dem till skola/förskola/dagis (Theodor och Wilma åker buss alla dagar förutom tisdag och torsdag då jag har bilen). Körde hem igen, kokade té och läste nyheterna. Naya hade somnat en stund i bilstolen och när hon vaknade fick hon mat och ny blöja. 9:45 packade jag ner henne i vagnen och så gick vi till rådgivningen. Skönt väder att gå i! Allt bra där. Följer kurvorna fint. Vi får en tid till fysioterapeut för att få lite övningar att göra (hon spänner sig som en båge så ofta), men det var ingen överraskning. När vi gick hem bestämde jag mig för att ta den långa vägen hem. Så skönt att promenera i solen! 10km blev det sammanlagt. Inte illa! Ville inte gå in när vi kom hem så jag fixade smörgåslunch åt mig och åt ute i solen. Var ute tills Wilma kom hem med bussen. Theodor var hos en kompis. Så småningom blev det dags att hämta min mamma och Wilgot så jag och Naya gjorde det, och sprang in via butiken efter plommonpuré (måste få hennes mage att börja fungera bättre...). Städade sovrummet, åt mellanmål, ringde hit en kompis åt Wilma, kokade risgrynsgröt, såg till att Theodor gjorde läxorna när han kom hem, matade Naya med lite plommon, åt gröt och gav en bit batat i smaknappen åt Naya. En relativt vanlig tisdag det här. Nu återstår det att ställa inför maskerad som Wilma har på förskolan imorgon, gå en liten kvällspromenad så Naya får sova en liten stund (annars blir det tidig natt=många uppvak och tiiidig uppstigning) och få barnen i säng. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar