onsdag 2 januari 2019

Tre veckor, storm och trots

Vi har en ny rutin här, jag och lillan (eller ynklet som storasyster kallar henne, heheh). Hon vill sova i famnen i gungstolen och jag har lärt mig hur man stickar samtidigt som man håller bebis. Winwin, förutom att hushållet förfaller! Idag är hon hela tre veckor och tiden bara flyger, till kontrast mot sista graviditetsveckorna... Första tåren kom idag också, från henne då. Jag lipar i tid och otid över hur lycklig jag är. 



Det stormade "lite" inatt. Snö mellan fönstren, några strömavbrott, ivägflugen soptunna och så miste lekstugan sitt tak! Nackdelen med hus mitt på en stor slätt... 


Sista dagen av barnens jullov idag. Tack gud för det, för de går varandra på nerverna här. Och så har Wilgot kommit in i sexårs trotset, och Wilma har ännu inte kommit ur det. De driver mig till vansinne ibland kan jag lugnt lova! Hjälper inte att mina hormoner är all over the place kanske. Men imorgon börjar vardagen för oss alla och vi måste sluta sova till 10-11 som vi hittills gjort. Väldigt bortskämda med sovmorgnar här i huset. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar