måndag 21 januari 2019

Livet på landet

Oj vad jag trivs med tillvaron nu! Utöver det mysigaste aom finns, bebis, så är jag så tillfredsställd med allt. Det är så roligt att ha en egen gård att skotta snö på, och en öppen spis att hämta ved till och sen elda i. Utrymme att röra sig på både inne och ute. Skolskjuts för barnen. Nära till både vänner och familj. 

De senaste åren har miljötänket blivit större och det känns så bra att kunna göra något för miljön. Att sopsortera både bioavfall, kartong, plast, glas, metall och tidningar skillt, köpa begagnat, bara ha en bil och minska mängden engångsprylar genom att använda tygblöjor och tygtrasor istället för engångsprodukter gör också att tillvaron känns väldigt bra. Och att sticka små bebiskläder åt vår lilla skrutt är ju bara för roligt! Känns som att vi lever lite gammaldags liv nu och jag trivs så bra med det! 






Men för att det nu inte ska verka helt perfekt så kan jag påpeka att det var -28 imorse när Wilma skulle iväg med bussen. (Theodor var hemma idag som protest mot skolstängning som det ska bestämmas om ikväll.) Kallt väder innebär också kallt inne, alternativt att vi tömmer hela oljetanken på en dag ungefär... Nästan på minus i kvisten så fick öppna dörren in till huset för att värma upp den (och då sjunker såklart temperaturen inne). Så här kallt behöver det inte bli flera dagar detta år, tack. 

(Och så har vi vår yngste herreman som kommit in i något förtida sexårstrots så nerverna ligger verkligen på ytan ibland...)

Men just nu är jag så väldigt nöjd med tillvaron, och det måste man ju få dela med sig av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar