måndag 14 januari 2019

Den ack så viktiga sömnen


Vi har haft turen att få en tjej som förstår det här med att sova på natten (oftast). Tre nätter i rad har hon nu sovit runt fem timmar i sträck innan första matningen! Helt fantastiskt. Hade inte förväntat mig det. Idag har hon sovit två gånger bara, men första gången var nästan fyra timmar! Tidigare har hon mest sovit korta snuttar så det här var nytt. Fick ju något gjort här hemma! Julgranen ligger i en hög på golvet efter att jag varit framme med häcksaxen, grönkålschips ligger i en skål på bordet och så har jag fixat sortering för plast eftersom vi äntligen fått en insamlingsplats för det hit till byn! På tal om miljögärningar så har jag nu börjat på med tygblöjor på heltid, bortsett från nattblöjan. Hittills går det riktigt bra. Fröken verkar trivas i dem och de läcker inte. Det senaste dygnet har vi alltså använt en engångsblöja. Bra för miljön och plånboken! (Speciellt när jag redan hade tygblöjor hemma så det har inte kostat något alls.)

  • Nu verkar ynklet ha tagit natt så ska försöka överföra henne till sängen istället för famnen. Men det är ju bara för gosigt med en sovande bebis i famnen! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar