torsdag 24 januari 2019

Minihus och sommarstuga

När jag var liten var jag väldigt avundsjuk på min bästa vän, eftersom de hade sommarstuga. För mina föräldrar var det aldrig aktuellt med sommarstuga på grund av två saker. För det första så jobbade de 24/7 i och med att de är bönder så när skulle man ens spendera tid vid en sommarstuga? För det andra så bodde halva släkten i Helsingfors vilket gjorde att semestrarna ofta spenderades med en resa dit. Ingen idé att ha en sommarstuga då. Robin är inte heller uppvuxen med sommarstuga, men efter att vi spenderat en del tid hos vänners sommarstugor så har man nog insett charmen med det. Nu har vi båda sådana arbeten/utbildning att vi har helgerna lediga, halleluja! Så en sommarstuga skulle inte sitta fel. Men ett egnahemshus prioriteras nog före det. Drömma kan man ju alltid!

Jag skulle aldrig själv få för mig att själv bygga en egen sommarstuga (tror jag, vem vet?), men det finns ju en hel del firmor som säljer Attefallshus. En av dem är Attefallsverket och de har så fina småhus!

En sånt här litet hus tycker jag att mina föräldrar skulle behöva som gäststuga på gården. Inte för att vi bor så långt borta så vi måste sova över, men hur mysigt skulle det inte vara?



Det finns större hus också, det här med två sovrum. Men vi på sex personer skulle nog få lite trångt ändå misstänker jag. 


Om man hade lite extra pengar så skulle det vara riktigt mysigt att ha ett sånt här hus på gården. Kanske vi borde skaffa ett till hörnet på gräsmattan som blev tomt nu när lekstugan blåste sönder?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar