tisdag 1 januari 2019

Stickåret 2018

Hann inte sticka så mycket som jag tänkt, och mest bebisgrejor blev det såklart. Men ett par sockor fick jag ihop åt mig själv innan jul! Har en hel del nya stickprojekt inplanerade för det nya året men garn fattas ännu. Trist att den lokala garnbutiken stängde. Inte lika roligt att beställa via nätet. 


Isbjörnshoodie x2


Allers julsockor.

Tossor stickade och tovade utan mönster


Lykkeliten-mössa (har gjort en vit likadan också)


Sockor stickade utan mönster


Tre napphållare


Filt stickad utan mönster


Body stickad utan mönster, inspirerad av isbjörns hoodien


Bearly bonnet


Byxor stickade utan mönster och garter ear flap hat


Har också stickat några yllebyxor att ha utanpå tygblöjor, men de har jag inte fotat.

I år ska jag sticka mera. Det är så avkopplande och tillfredsställande när man sen ser resultatet! Började året starkt med ett projekt som faktiskt också blev klart idag. Men eftersom det är åt en av mina potentiella bloggläsare så får ni ingen bild av det ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar