torsdag 12 juli 2018

Vecka 19!

Ny vecka, redan! Tiden går snabbt på sommaren men addera en graviditet plus heltidsjobb så ökar farten markant! Idag sa telefonen att jag är i vecka 19. Sådär passligt för att fira in den nya veckan vaknade jag inatt och kände att bebisen hade hicka. Första gången den här graviditeten! Som jag känner av det då. Hicka har hen säkert haft många gånger. Jag har känt små buffar också utanpå magen den senaste tiden, men det är ändå relativt sällan jag känner av bebis ännu. Främst när jag ligger ner eller sitter så byxorna lite skaver in i magen och bebis protesterar mot det. Glömska kanske jag kan addera till listan med symtom eftersom jag helt hade glömt bort att jag skulle ta blodprov i morse. Nåväl, det är inget brådskande blodprov som tur är.

Veckans mage då!


Och lite siffror på det.


Efter ett sent jobbskifte ska jag nu laga mat och försöka få fram reseväskan ur skrubben. Imorgon bär det av till hufvudstaden och jag har tvättat alldeles för lite kläder inför det. Får hoppas på en plötslig köldknäpp eller klippa långbyxor till shorts, för ungarna förbrukar sommarkläder i racerfart nu i den här hettan!  Packa var det ja.
Wish me luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar