tisdag 31 juli 2018

Ultraljud och könet

Idag var det äntligen dags att få se bebis igen! Hen låg lite knasigt till så hjärtat var lite svårt att se ordentligt till en början, men till sist fick vårt skrutt godkänt. Allt såg riktigt bra ut! Så skönt att veta. Vi lyckades pricka en sovstund så hen sov sig igenom nästan hela ultrat. Vi ville gärna veta kön på bebisen, men tyvärr så låg hen med benen i kors hela ultrat vilket gjorde det omöjligt att se med säkerhet vilket kön det verkar vara. Barnmorskan berättade åtminstone vad hon tyckte att det såg ut som, men vi får nog snällt vänta till december på att med säkerhet veta vem som sparkar på där inne i magen min. 

Med Theodor tog vi reda på könet under ultraljudet. Med Wilma valde vi att inte ta reda på. Med Wilgot gjorde vi fostervattenprov och fick reda på könet till 100% redan i vecka 16. Den här gången hade vi då tänkt ta reda på, men vi får prova på en till överraskning (men med lite fusk, eftersom vi ändå fick veta vartåt det lutar).  Allt var bra med bebis hur som helst och det är ju det som är huvudsaken! Nu får hen bara växa sig större innan hen kommer ut till oss. Och vi har lite saker att köpa, tillverka och organisera innan vi är redo. Ikväll ska jag börja sy babynestet har jag tänkt. Har ju redan ett som jag sydde åt Theodor, men kände att det var dags för en uppgradering nu. Stay tuned!

Låt mig presentera den nyaste bilden på  vår Decemberbebis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar