måndag 30 juli 2018

+32

Kronoby slog sitt eget värmerekord för sommaren idag. Och det kändes. 32.5 visade den officiella mätaren. Inne i lägenheten är det 30 grader dagtid, och bara 27 under natten. Och jag smälter bort, trots att jag nästan är mer nygravid än höggravid. Man borde ju inte gnälla på värmen, enligt vissa "hellre det här än snöstorm", men snöstorm kan man i alla fall fly från. Den här värmen är det svårare med. Dörrar och fönster öppna under natten resulterar i lite behagligare temperatur, men också i flugor. Katterna hoppar också in och ut genom fönstren hela natten, och det stör väl egentligen inte förutom när de har med sig godsaker in i lägenheten... Robin hittade en död mus i vardagsrummet idag. Mysigt! Nej lite svalare väder önskar jag allt. Flera veckors värmebölja passar sig inte för gravida. Punkt slut.
Ikväll har jag fått en del saker gjorda som jag skjutit på en längre tid. Bland annat har jag nu äntligen beställt en ny kalender åt mig! Min går ut på söndag så det var lite i sista stund. Att det är 2-3 veckors leverans på den är ju inte så roligt men jag får väl klara mig. Fick också äntligen skickat in ansökan om yrkesrättighet eller något sånt? I alla fall något man måste göra som utbildad socionom och som jag inte kommit mig för att göra innan. Skönt att kunna stryka saker ur kalendern! 

Nu återstår bara en dag av juli, och sen är det augusti som knackar på dörren. Sista juli är ett datum som jag siktat in mig på redan i över två månader! Det är ju såklart dagen för det andra (fjärde för oss) ultraljudet. Ska bli så roligt att se bebis igen! Och förhoppningsvis ligger hen inte med benen i kors och navelsträngen mellan benen. Men det viktigaste är såklart att allt ser bra ut med bebis! 

Nu ska jag ta en kall dusch och sen försöka sova. Vi har fått ner temperaturen till 29 nu (efter att ha varit uppe i 31 en vända) så det kanske går att sova. Eller så inte?  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar