onsdag 21 oktober 2015

Skolan då

Just nu har jag tonvis med skolarbete på gång. Wilgot ville hjälpa till igår, gick kanske inte så bra så fick ta paus tills han somnade. Jag som skulle undvika att göra skolarbete hemma på kvällarna... Nå nu råkar vi ha ganska mycket just nu. Fyra tenter på kommande varav den första på tisdag så det läses för fullt här. Helgen är fullproppad med andra planer så får strukturera mitt läsande lite annorlunda än andra kanske gör. Fick i alla fall färdigt det största enskilda arbetet idag. Skönt det. Nu är det några grupparbeten kvar och de kan jag inte göra på egen hand såklart. Praktikplats har jag också fixat inför den första prsktiperioden nu före jul.

Jag var med Wilgot till hvc idag. Han är så trött och hostig. Igår var första dagisdagen på 1,5 vecks och han hade varit riktigt trött. I alla fall så har hans crp sjunkit till under fem från 17 i måndags och 13 i fredags. Så han är typ friskt men har hosta. Så imorgon blir det dagis igen sålänge inte svalgprovet påvisar angina då. Mig själv är det nästan värre med. Men de tog inte mig på lika stort allvar vid hvc. Lämnade svalgrpov men tror inte att det är det. Närmast ligger nog bihåleinflammation med tanke på färgen som jag snyter ut *ursäkta*. Och så hostar jag upp en hel del också. Känns sådär lagom fräscht... Stegring i förrgår men inget sen dess. Börjar vara flera veckor jag varit dålig nu och det känns på orken. Typiskt att det är tenttider nu när man känner sig som en amöba. Men allt är övergående och sålänge jag inte har feber så borde det inte vara något allvarligare. Men väldigt seg flunsa det här. De andra i familjen har klarat sig bättre. Ja, ögoninflammtion har jag också. Men det är en bisak i sammanhanget. Har Wilgots droppar från hans ögoninflammation förra veckan kvar så tog mig friheten att använda dem fastän man kanske inte får göra det. Nå, omöjligt att få läkartider här och att då köpa nya likadana känns ju dumt. Usch så jag gnäller här. Men det är min blogg och jag skriver vad jag vill :D

1 kommentar:

  1. Har just sytt ett babynest efter din beskrivning. Det gick bra. Men jag kom på att det var enklare att sy med snodden samtidigt med kantbandet. så slapp jag krångla med säkerhetsnål. Den var jätterolig att sy. Det blir en till nu när det kommer en till baby i släkten. Ha det bra o tack för bloggen.
    Gammelmormor i Småland

    SvaraRadera