måndag 8 juni 2015

Skog, dagis, träning

Igår (var det faktiskt bara igår?!) var vi ute på lite skogsäventyr med våra vänner. Gick på små stigar och sen upp på Gerby-berget och hade picknick där i blåsten. Riktigt roligt och barnen orkade gå bra fastän det blev nästan 4km.
På kvällen blev det mulet och Wilgot var riktigt gosig fö en gångs skull. Nyduschad och invirad i filt så gick det att vara i famnen en bra stund. Mysigt!
Hämtade min syster från bussen senare på kvällen och så såg vi på film.
Idag var jag och Theodor till hans dagis och hälsade på. Supertrevligt ställe! Theodor började snabbt leka med sakerna, prata med dagistanterna (inte det mest smickrande ordet för barnträdgårdslärare men så lätt att använda) och blev kompis med en annan pojke som ska börja där till hösten. Lyckat besök! Nästa gång i augusti då.
Vi for in till stan på eftermiddagen med min syster som skulle hem med buss igen. Åt lite glass och shoppade lite, men faktiskt bara åt mig själv den här gången. Brukar aldrig hitta något åt mig men idag kom jag hem med tre klänningar och en topp.
När Wilgot var nattad så drog jag igenom mitt träningsprogram en gång. Utökade det litegrann och märker redan att jag blivit starkare! Härligt. Satt bra med en proteinrik hallonkvarg efteråt. Kanske får bli lite spring imorgon som omväxling.
Allt jag hade att komma med idag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar