måndag 22 juni 2015

Misommar och rivning

Blev en liten paus här. Nå detta har vi sysslat med de senaste dagarna. Börjar framifrån:
Idag har ungarna gjort det de gör bäst, rivit huset ;) Nå nej men de hjälpte mig med tapetrivning. Har alltså idag efter över ett år i huset äntligen påbörjat renoveringen! Wohoo! Tapeterna i tamburen och hallen är borta (översta lagret, undre får sitta kvar för det sitter som sten) och så är det slipat och klart för nya tapeter. Måste ta oss till en butik som säljer sådant då till näst. 8 timmar har jag stått och grejat med väggarna och ca en timme gräsklippning. Har hunnit ha min kompis på besök också! Det var riktigt roligt att träffa henne. Sker alldeles för sällan! Och Wilgot somnade så gulligt idag :)

Ska vi hoppa till midsommar då?
Torsdags kvällen spenderades med svärmor, svägerskan och en av svågrarna. Gjorde en pavlovs. Gott!
Fredagr for vi norrut efter en god brunch. Grillade på kvällen hos mina föräldrar och Wilgot lärde dig komma ur resesängen. Blev ett helsike med att få honom att somna. När han väl slocknat så gick jag också och la mig för jag hade lovat min pappa att hjälpa honom i ladugården klockan fem. Theodor ville också med så jag väckte honom lite före fem ock vi for dit tillsammans. Matade kalvarna, gav gräs åt kossorna och lite annat innan jag for in tillbaka och somnade om en stund. Theodor var längre kvar med sin moffa och mjölkade kossorna.
På lördag eftermiddag styrde vi kosan mot Terjärv. Hann ta en kaffe hos svärmor innan vi for till våra vänner för att fira midsommar som traditionen påbjuder. Förde hem ungarna efter några timmar och for tillbaka. Vi grillade, badade i badtunna och pratade tills solen gick upp (bakom moln) och sen gick vi tillbaka till svärmor. Väl där blev det lite drama med översvämning i pannrummet men det fixade sig. La mig halv fem och vaknade nio.
Igår kom vi hem igen. Har ännu inte packat upp för det är så mycket roligare att renovera :D

1 kommentar:

  1. Tack för att ja fick koma, riktigt roligt och alltför sällan som du seir. :) Å tack för maten!

    SvaraRadera