torsdag 18 april 2013

Huvudvärk

Vi måste få bort Theodors dagssömn. Han somnar 10 på kvällarna annars och är jättegnällig mest hela dagen. Men att hålla honom vaken idag har gett mig huvudvärk. Han gråter över minsta lilla och ska bara göra tvärtemot. Nu har han öppnat fönstret i lekrummet och handtaget är så trögt att det gör hål i min hand innan jag får fast det. Roligt. Och så är han ledseb över att han inte får fast fönstret såklart.
Idag har jag alldeles för mycket på mina axlar! Tusen saker som ska göras och ett flertal stressnoment. Känner att det här inte är hälsosamt för mig men som tur är så borde det bara vara såhär jobbigt idag. Bara Theodor återgår till sin vanliga sömnrutin så blir nog allt bra men att höra på gnäll om att mamma ska komma och tejpa fönstret gör att dagen ännu känns ung...
Det kommer såna dagar ibland där målet bara är att överleva. Men sånt får man väl vänja sig med nu när man snart har en treåring i huset! Jösses vad tiden flyger...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar