onsdag 20 mars 2013

Vårdagjämning

Hörde att det är vårdagjämning idag? Märks inte på vädret att våren är på väg. Blåser verkligen kallt!

Och så ska jag avreagera mig lite här. Wilna sover ju ute på terassen varje dag. Nu har antingen dörren eller terassgolvet svällt för man får bara just och just upp dörren så mycket att vagnen ryms ut och då är det inte utan att terassgolvet får märken av dörren. Sjukt störande! Förut rymdes en tjock matta under dörren och nu måste dörrhöjden ha minskat med flera cm. Vad gör jag när jag inte får ut vagnen mera?? Slipar ner golvet? Jobbigt att något ska krångla hela tiden. Ja på tal om det så är bilen inte heller fixad ännu.

Idag var vi till öppet dagis. Wilma somnade inte på vägen dit så vi fick ta 12 bussen hem istället för ett. Ungarna är av den gnälligare varianten idag. Men som tur är har jag syjunta ikväll så jag slipper bort hemifrån en stund och prata med flickorna:)

Oj vad det ska bli skönt med vår! Ser verkligen fram emot cykelsäsongen så Theodor får använda sin springcykel istället för ståbräda. Kommer att bli lättare att knuffa vagnen och gå snabbare än om han skulle gå:) Win win situation!:)

2 kommentarer:

  1. När började din son använda springcykel? Har en liten fröken som fyller två år i maj och har funderat på att skaffa en sån, lite osäker bara om hon är för liten ännu.. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Theodor fick sin till tvåårsdagen och han använde den nog hela sommaren då han nyss fyllt två:)

      Radera