tisdag 26 mars 2013

Väntar på...

...maginfluensan. Är ganska så säker på att vi får den. Vistades bland såna bobbor igår och med min otur så är det ju något som ska förstöra påsken. Förstår inte varför inget kan gå som det ska. Nu ska vi kanske inte ge upp ännu för vi mår bra fortfarande. Men äan brukar bli sjuk 12-48 timmar efter smittotillfället och nu har vi passerat 12 timmars strecket. Hade tänkt besöka öppet dagis idag men att ha spyende ungar där och på bussen är inget jag vill riskera! Vi köpte hem banan, blåbärssoppa och jaffa igår så vi har sen när det behövs. Och mat som går lätt att laga sen om vi föräldrar är sjuka men barnen friska. Usch, min kropp är inte redo för maginfluensa änni efter förkylningen. Är ännu mer än tre kilo under normalvikten min. Hur lite kommer jag att väga då efter en maginfluensa? Kommer inte att synnas ens;)

Jag som har sytt så fina påskhäxkläder åt ungarna att ha på torsdag till öppet dagis. Men om inga symtom på maginfluensa finns före torsdag så far vi dit. Man kan ju alltid hoppas! Vi hade det förra åter och det finns ännu i färskt minne kan jag lova! Kanske vi inte får det i år... Jag har de senaste åren haft det varannat år men har nog bara haft tur.

Hatar maginfluensa.

1 kommentar:

  1. Hur mår du nu då? Frisk efter influensan???
    Hoppas ni inte åker på maginfluensa också för det är hemskt :-( Vi har klarat oss från allt tror jag...peppar peppar ;)

    SvaraRadera