fredag 1 mars 2013

Ekorren

Vi har de senaste dagarna haft en ekorre på vår gräsmatta flera gånger om dan. Roligt till en början. Hade aldrig tidigare sett ens något spår av ekorrar här.
Idag sov Wilma ute som vanligt. Noterade några halvt igensnöade ekorrspår på terassen när jag la ut henne. När jag sen tog in henne igen fanns det nya spår runt vagnen:/ Är inte helt bekväm med att ha en ekorre som gnagar på mitt sovande barn! Hur gör man då? Vi har inte matat den eller något annat som håller den kvar men det börjar vara lite obehagligt om den ger sig på vagnen... Tips?

Idag har vi varit till stan och lunchade med min lillasyster och hennes kompis. De sov här inatt men åker hem idag. Vi gav upp ganska tidigt och for hem. Trött mamma som tydligen inte kommit över förkylningen helt, superäckligt väder med snö och hård vind och så en Wilma som inte var riktigt glad att sitta i vagnen. Kom oss inte till polisen idag heller pga. vädret men nästa vecka efter öppet dagis då ska vi dit! Måste få passet fixat åt henne snart.

Wilma har varit lite krånglig med maten de senaste måltiderna. Blivit arg när maten kommit fram och vägrat att äta om jag ger mat åt henne. Det är bara Theodor som får göra det. Hon äter förståss själv sen några månader tillbaka men det är redan dåligt om jag lägger fram maten åt henne. Har ingen aning om vad hon fått för fnatt. Antagligen övergående:)

Imorgon ska vi handla, baka lite och på söndag har vi kalaset del.3!

2 kommentarer: