lördag 25 augusti 2018

Veckan som gått

Veckan flög förbi, som vanligt, och jag kan nu konstatera att runt 60% av graviditeten är avklarad! 24+2 idag och måendet är riktigt bra. Bebis sparkar mycket och övriga krämpor har jag mestadels sluppit. Lite foglossning och ligamentsmärtor, men inget som egenröigen stör mitt liv ännu. 

Den senaste veckan har jag färdigställt en del stickprojekt samt virkat napphållare. Börjar få tillbaka handarbetslusten nu i takt med att hösten smyger sig på. Så roligt! La tiöö och med upp början till en tröja, men får se hur lång tid det tar att sticka den. Ludwig håller mig sällskap när jag stickar, och han bråkar faktiskt inte med garnet. 

Det nyaste som blivit införskaffat med bebis i åtanke är en bil! Vi bytte bort vår femsitsiga Touran mot en sjusitsig Zafira. Inte på något sätt okänt bilmärke för odd eftersom både mina föräldrar och min svärmor kört Zafira de senaste 18 åren ungefär. Nu ryms vi alla i bilen sen i vinter! Bara vagn och babyskydd kvar, och det ska jag lite ta i tu med nästa helg när vi åker över till Umeå. Barnvagnsprovning står högst på min önskelista (så man vet vad man ska beställa sen). 







En trevlig veneziad önskar jag er (:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar