tisdag 7 augusti 2018

Babynest till fyran

Många av mina sidvisningar kommer från babynestmönstret jag gjorde när jag väntade Theodor. Tänk att det är 8,5år sedan! Jag har sytt fler babynest genom åren åt andra bebisar, men vår trio har använt det jag sydde åt Theodor. Nu tyckte jag att det var dags för en uppgradering även om jag nog har originalet sparat. Jag valde att modifiera babynestet lite med högre kanter och en spets. Tog faktiskt bilder under processen så tänkte göra en uppdaterad beskrivning sen om jag orkar och hinner. Men tills dess så får ni nöja er med dessa bilder av slutresultatet. Tror ni inte att hen kommer att sova gott i det här?! 
Blommigt tyg, stoppning och kantband från HH-kangas i Karleby.
Spets och sidenband från Halonen i Vasa.
Vitt tyg från ett gammalt underlakan. Mjukt, skönt och urtvättat.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar