torsdag 30 augusti 2018

Vecka 26!

25 fulla veckor avklarade, och det betyder att det förmodligen återstår 13-17 veckor av denna graviditet. För 15 veckor sen var jag i vecka 11 och hade relativt nyligen varit på mitt första ultra. Jättelängesen! Men kanske hösten går snabbare? 

Mitt nya, inte så välkomna, symtom är halsbränna. Har kännt av det lite tidigare veckor men nu verkar den vara här på riktigt. Hejdå rågbröd och apelsinjuice till frukost. Hej O'boy med kall mjölk och havregrynsgröt. 

Bebis sparkar en hel del och jag tror att hen ligger med huvudet uppåt ännu. Alltid på höger sida. Har haft relativt stillasittande barn i magen så inga kullerbyttor här inte. Hen har ganska många veckor på sig att vända väg som tur är. 

Får sammandragningar ovanligt sällan den här graviditeten, men å andra sidan känns de mer när de kommer. En av olikheterna jar märkt av. Ligamenten spökar ännu, men det har blivir bättre! Foglossningen känner jag lite av om jag går för snabbt men annars håller den sig i skymundan. Bra så! 

Kom på en knäpp grej här om dagen. Jag har inte glömt att ta mina vitaminer en enda dag sen början av april! Helt sjukt. Brukar alltid glömma det någon gång (vilket såklart inte spelar någon större roll), men den här gången har det aldrig hänt. Väldigt olikt mig!

I övermorgon far vi till Umeå och där har jag tänkt provköra barnvagnar bland annat.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar