söndag 3 november 2013

Namnet och årsdag

Nu är han döpt. Wilgot Viktor Johannes blev det. Wilgot har jag haft i åtanke sedan jag väntade Theodor, Viktor var namnet på en nära släkting till Theodor och Johannes heter bl.a. min pappa i andranamn.
Dopet gick bra trots att det var trångt. Wilgot grät en hel del nog men var lugn mellan varven. Sov bort större delen av festen efteråt. Festen som varade i åtta timmar! Måste vara rekord;) Roligt var det att så många kunde komma. 27 personer om jag inte räknar fel! Bl.a. mina morförlädrar från Helsingfors, våra goda vänner (som blev faddrar tillsammans med min lillebror) från Åbo och nästan alla andra från Kronoby/Terjärv. Många fina presenter fick han också. Fotoalbum, spar"bil", kläder, silverskedar, ljushållare, mumin-skedar, klocka med plats för bilder, snuttefilt och en mjukis-ko. Kan vara jag glömt något.
Nu ska vi försöka få barnen i säng. Wilgot(oj vad skönt att kunna skriva ett namn!) slocknade på soffan i babynestet. Wilma somnade i mommos famn på eftermiddagen så hon kanske inte somnar så snabbt.
Theodor har varit torr en vecka nu!:) Hurra!
Och annat att fira idag, jag och Robin har varit tillsammans 6år idag! Länge men ändå inte med tanke på hur mycket vi hunnit med! Tre barn, lika många flyttar, förlovning, bröllop. Och varje år bättre än det andra:) Låt det fortsätta så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar