söndag 10 november 2013

Farsdag

Idag har vi firat pappa i huset. Wilgot väckte mig halv 9 och vi steg upp och bakade scones. Storasyskonen sov till efter 9! Helt fantastiskt. Vi väckte Robin med paket i sängen och konstaterade att vi nog skämmer bort honom lite;) Theodor hade gjort en så fin burk och tavla i dagklubben, Wilma hade gjort ett reflex och så hade de gjort varsin nyckelring. Den obligatoriska slipsen blev köpt och kalsonger likaså. Dessutom hade vi gjort hand och fotavtryck på ett örngott. Det blev riktigt gulligt. Och så fick han en cider av mig istället för whiskey, som han ännu har kvar från förra året. Jag ska också baka en kladdkaka som ska ätas med vispgrädde men först ska vi äta. Gårdagens lasagne. Lyx;)
Idag har jag träningsvärk runt bålen! Tänk att man kan få det av 45+40 sekunders "plankning". Nå gjorde mina 45 sekunder idag också och det gick bra. Går så mycket bättre när jag ser på en klocka istället för att själv räkna sekunderna. 
Jag har sökt lite på "södernresor" också. Inte för att vi är på väg ännu på länge länge men lite kan man ju börja titta sig omkring. Blir en tur till Holland i vår för oss vuxna och Wilgot. Han har en farbror där så vi tänkte åka dit ett varv och hälsa på. Men vi släpar nog inte med alla tre ungar, tror jag. Tänkte lite så att jag och Robin ska åka iväg på weekend resor vartannat år och så åker vi på familjesemester vartannat. Men får nu se om det är riktigt hållbart:p Varje sommar har vi ändå vår Helsingfors-semesterresa så någon resa har hela familjen ändå varje år. 
Tillräckligt med svammel för idag. Nu ska jag se om lasagnen börjar bli varm annars börjar jag med kladdkakan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar