fredag 3 maj 2013

Rådgivningsbesök 22+3

Vikt -1,6kg
Blodtryck 103/60
SF-mått 21cm
Hjärtljud 138

Fick instruktioner hur jag ska fylla i ansökan om mammaledigt, moderskapsbidrag, barnbidrag och föräldraledigt. Fick också koden så jag får logga in på Vasa Centralsjukhus hemsida och fylla i förlossningsbrev. Redan?!! Jösses... Måste ha namnförslag då också. Fick en bok som heter Gravid igen. Är inte så jättespännande med rådgivningsbesök nu tredje gången. Man kan det mesta redan och vet hur allt går till. Roligt att höra hjärtljuden var det i alla fall. Theodor var ganska intresserad också och Wilma förstod ingenting vad som hände. Lilla gumman:) Theodor har ju redan varit med om allt en gång men det mins han ingenting av så det är väl lite roligt för honom det här. Ganska normal åldersskillnad där, lite på tre år. Men så finns ju lillasyster där emellan:)

Nu ska jag laga mat, packa inför helgen, ta oss in till stan och titta i babybutiken sen hem och värma mat innan vi packar oss i bilen och kör norrut.

3 kommentarer:

  1. Jag tyckte också det kom tidigt det där man ska fylla i till VCS, ändå har mitt fortfarande på hälft ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Måst man int ha den ifylld före vecka 30+0? Åtminstone var det så när jag väntade Wilma...

      Radera
    2. Ingen aning, inte sa hon nånting på rådg. iaf. Bäst jag börjar la iväg de då :)

      Radera