onsdag 8 maj 2013

Åååh:)

Åter en underbar dag! Solsken, värme, trevliga mammor vid öppet dagis så vi nästan inte kunde slita oss därifrån, gratis kaffe och kaka till mammorna där som morsdagspresent, ungar som åt bra, kassörskan vid Indiska önskade en trevlig fortsättning på dagen, kassörskan vid Citymarket frågade om vi ville ha papper för att vi köpt glass och skulle äta den genast, hann precis med kvart före tre bussen hem, utan att stressa och nu sover Wilma ute. (Där har vi världens längsta mening.) Tredje dagen utan napp, men på natten har hon en ännu.
Känner mig som en helt ny människa. Vet inte varifrån det kommer men jag är glad över att få känna såhär och hoppas att det håller i sig.

Syjunta och ishockey ikväll som pricken på i:) Och så är Robin ledig imorgon. Härligt!

Pratade med en trebarnsmamma vid öppet dagis idag och hon visste precis vad jag pratade om när jag berättade om negativa kommentarer. Roligt att dela tankar med likasinnade. Bara för att man inte följer normen med när man "ska" skaffa barn så betyder det inte att folk får kläcka ur sig vad som helst. Är så tacksam över alla underbara öppet dagis mammor:)

6 kommentarer:

  1. alltså, nu blev ja nyfiken på va de va för kommentar riktigt du fått?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Int nån specifik kommentar. Mer överlag när folk ser på en, lyfter på ögonbrynen och lite föraktfullt kläcker ur sig att jag kommer att få det tungt eller att jag nog har fart på. Relativt oskyldiga kommentarer i sig men när man lägger till kroppsspråket och tonläget så är det ganska otrevligt.

      Radera
  2. Men e faktiskt folk så otrevliga att de kläcker ur sig sånt?!Kanske de e lite avunsjuka eller så tänker de inte efter..det hjälper ju dej iallfall inte att ge såna kommentarer och gester om det nu e så tungt?!ge då istället något positivt som att den lille säkert bara hänger på sen då ni e så in irullorna,och att ni e ju vana nu så det kommer gå super bra :) men /ni verkar gå in me det hela så bra så det kommer gå super tror jag!!!!/2barnsmamman

    SvaraRadera
  3. Jag förstår int heller varför det plötsligt är okej att säga nästan vad som helst. Om det skulle vara min första graviditet så skulle jag bara få positiva kommentarer och den här lilla är då lika betydelsefull som sina storasyskon.
    Känns nog som att vi har läget under kontroll och har nog också fått höra att trean bara hänger med:) Tror nog att det kommer att gå riktigt bra!

    SvaraRadera
  4. Viktigast e ju att du sjölv e nöjd me liivi dett, he e ju ty som ska leva e :) Ja e glad fö tiin skull å sjölv e ja å nöjd me liivi som ja har e just nu :) Syns på lördaan (hoppas ja)! :) H, Johanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nåmen precis he!:)
      Vi syns på lördan om int na oväntat inträffar:)

      Radera