torsdag 26 mars 2020

Uppdatering från soffan

God förmiddag från Holmlunds hemmaskola! Fast bilden är från igår, och just nu är alla fyra ungar uppe och ser på något barnprogram utan min tillåtelse (men man ska välja sina strider och just nu väljer jag att ligga på soffan i lugn och ro några minuter innan jag ska laga mat, igen). En vecka har jag varit hemma med sjuka barn nu, fast idag räknas nog ingen som sjuk längre. Ingen feber, Wilgot har lite hosta och Naya har lite snuva som inte syns av men hörs ibland. Väldigt lindriga förkylningssymtom som kvarstår. Och konstigt nog verkar ingen annan ha fått influensan,åtminstone inte ännu. Det här betyder att jag är tillbaka på jobbet imorgon. Ser fram emot det för jag har nog saknat kollegor och barnen. 

De senaste dagarna har vi hunnit vara ute och rört påsig oss mycket. Theodor har fått en utmaning från skolan där han ska röra på sig så mycket som möjligt för att samla kryss, och hittills har han fått alla kryss man kan få. I förrgår var vi på en lång skogspromenad, men tyvärr tror jag isen smält såpass mycket nu att det är oframkomligt med vagn, och igår var vi på Corona QR-orientering i byn. Wilgot hittade sin kompis vid en klätterställning så där lekte de en bra stund medan Naya sov i vagnen. Och väl hemma igen, efter tre timmar till fots, så förtjänade vi alla våfflor våffeldagen till ära. 

Nej nu till matlagningen och sen ska hela skaran ut och leta pysselmaterial i naturen. Tror vi ska ta hem lite påskris också. Börjar ju onekligen närma sig påsk! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar