torsdag 20 september 2018

Vecka 29, babyskydd och rådgivningsbesök

Den här veckan var det daga för rådgivningsbesök efter en fem veckors paus. Allt bra med oss! Vikten upp 5,5kg sen inskrivningen, blodtrycket 115/66, Hb 128, SF mått 25 och bebisens puls ca 145. Det enda som inte följde idealet är bebisens läge, som jag redan gissat att är fel. Tvärläge för tillfället och jag känner tydligt var huvudet är. Som tur är så behöver hen inte vända sig på några veckor ännu. Både Wilma och Wilgot vände sig först mellan 30-32 fulla veckor. 

Måendet i vecka 29 då? Började veckan med rekordmånga kisspauser inatt. Hoppas innerligt att det inte fortsätter så! Räcker gott och väl med en. Börjar känna mig lite otymplig och har tröttnat på att vara gravid. Vill bara ha december här nu! Det är väl ett klassiskt symtom på tredje trimestern antar jag. Längtar så! Men bebis behöver nog växa till sig lite ännu så får snällt vänta i ca 12 veckor ännu. Har planerat in en massa roligt de kommande veckorna så att tiden ska gå snabbare. Men mer om det senare. 

Igår hämtade jag ut vårt babyskydd samt basen till den. Basen passade perfekt in i bilen, men jag konstaterade att vi nog måste vända Wilgot framåt när bebis kommer så att allt ska fungera i bilen. Nå han är ju trots allt över fem år nu så det känns helt okej. 
Måste såklart testa hur bra åkpåsen passar i babyskyddet och det passar riktigt bra! Tänk att vi ska frakta hem vår guldklimp i den här sen om ca tre månader! Konstig blandning av overklighet och rastlöshet, den här graviditeten. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar