söndag 9 september 2018

Femåringen med familj

I förrgår blev vår minsting hela fem år! Har så svårt att förstå att det redan gått ett halvt decennium sedan han kom till oss. Wilgot går numera i utedagis, vilket han stortrivs med! Han hänger gärna med sina syskon, men tycker också om att vara med oss vuxna. En riktigt påhittig kille med stor fantasi och mycket energi. Vi har firat Wilgot med hans faddrar på fredag och med min sida av släkten på lördag. Då firade vi också min syster som fyllde 23 år! Hon blir gammal hon också ;)


Vi passade på att ta ett familjefoto när vi en gång var finklädda och hade min syster på plats, som är bra på systemkameror. Blev riktigt lyckat! Nästa familjebild tror jag att innehåller den yngsta familjemedlemmen lite synligare än på den här bilden ;) 


Wilgots faddrar kör på scout-tema när det kommer till födelsedagspresenter, vilket är jätteroligt! Han fick ett tält den här gången och inatt sov alla tre barnen ute på terassen, hela natten. Ikväll gav dock Theodor och Wilgot upp, men Wilma ligger ute och sussar sött, ensam i tältet. Modig tjej det!

Wilgot fick ett tält till födelsedagspresent och barnen ville såklart prova att sova i det. Sådär passligt nog är det tydligen fler som sover ute inatt ⛺ #sovaute #nukuyöulkona #nukuyöulkona2018 #tält #ännusommar

Helgen överlag har bestått av ganska mycket stickande och så har jag hittat en massa stickinspiration! Blir nog en hel del till bebis ännu under hösten har jag på känn. Är så mysigt att förbereda! Och så går det så snabbt att få dem klart. Tror jag ska ta i tu med nästa projekt ännu ikväll. Och så måste jag bara dokumentera att det varit helt fantastiskt väder i helgen! 20 grader varmt och sol! Så härligt, men nu verkar det vända. Välkomnar hösten, varma stickatröjor, tända ljus och julförberedelser. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar