fredag 14 september 2018

Tredje trimestern, ungefär.

Jag har under tidigare graviditeter räknat vecka 27+0 som starten på den tredje trimestern. Sist och slutligen kanske det är vanligare att räkna från 28 fulla veckor men det spelar egentligen ingen större roll. Idag är jag i vecka 27+1. Att nå den här veckan var lite av en milstolpe för mig. Nu är bebisens chanser att överleva ganska stora om hen skulle födas redan, och vikten borde ha passerat 1kg nu! Ett mjölkpaket bebis! Rörelserna har lite ändrat karaktär nu när det är trängre i magen men så fort jag sätter handen på magen så får jag e spark tillbaka. 

Igår, 13.9, var det exakt tre månader kvar till beräknat datum men också exakt 13 veckor. Så det betyder att vi idag är nere på under tre månader kvar ;)

Måendet då? Jo helt bra tack! Lite trångt om lungorna så lite obekvämt är det, och så vill jag helst inte plocka upp saker från golv. Men inget illamående och halsbrännan är inte riktigt hemsk ännu inte. Ont i vaderna får jag ibland men foglossning känner jag bara av lite som tur är. Får ibland sova hela nätter utan kisspaus vilket är himmelriket! Så just nu går det riktigt bra att vara, men längtar ihjäl mig tills jag får träffa skruttet! 90 dagar kunde gärna vara typ 30 ;) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar