onsdag 9 augusti 2017

Tänderna

Som jag skrev om i våras så krånglar mina visdomständer i nedre käken. De ligger fel väg så att "tuggytan" är vänd helt mot framförvarande tand. Och på tal om varande så är det precis vad som kommer därifrån. Var. Och det, mina vänner, är obehagligt. I våras röntgades hela käken och bilderna skulle skickas till kirurgen som sen skulle skicka remiss för operation. Det här var i mars. Nu är det augusti och det enda jag har hört är att kirurgen fått bilderna redan i maj och att jag borde få remissen snart och kanske bli opererad under hösten. I våras fick jag en riktigt ordentlig inflammation i käken på grund av visdomstanden ´. Fick antibiotika och levde på smärtstillande en vecka med riktigt uppsvälld kind. Inte. Roligt. Alls. Nu i helgen började det värka igen så igår ringde jag tandvården och fick en tid. Det enda som fungerar med Vasa stads tandvård är just akuttiderna. Helfinsk tandläkare så fick gräva fram mina finskakunskaper. Antibiotika blev domen i alla fall. Känns så surt att behöva proppa sig full med det i flera omgångar innan man får tid för operation. Men vad kan man?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar