tisdag 1 augusti 2017

Augusti

Plötsligt får man vända blad i kalendern och de två första sommarmånaderna är förbi. Förhoppningsvis blir augusti varm för juni hade då inte mycket att erbjuda i år. Lite mindre än två veckor kvar innan allt drar igång igen. Före det ska vi hinna fira min svägerska som fyller 18 år(!), gammaldagsmarknad, bröllop och så besök till Wilgots nya dagis. Utöver detta har jag påbörjat lite mer renovering här hemma, hehe. Nya köksskåpen är uppe. Bildbevis kommer senare, men på mitt instagram konto kan ni redan nu se bilder (josefin_holmlund). Jag har rivit tapeter uppe i hallen med barnens hjälp och dessutom rivit bort gipsskivor från väggen mot vårt sovrum. Den ska breddas så att man får in en dörr. Nu är det bara en tunn mellanvägg utan dörr eller dörrkarm. Lampbrytare till sovrummet ska flyttas från hallen in till sovrummet och så ska nya skivor upp, en dörr ska läggas in och så ska det målas och tapetseras. Och lister, såklart. I nedre våningen håller jag på med att slipa sockeln till köksskåpen för den ska målas vit. Dörröppningarna är spacklade i väntan på slipning och målning. Några lister saknas ännu runt dörrhålen och taket. Golvlister saknas nästan helst. Så att... Det finns att göra minsann! För att inte glömma bort tapeter som saknas ovanför skåpen som finns ovanför kylskåpet. Suck. Nåja, nog ska det bli färdigt någon gång! Mycket har vi ändå åstadkommit under åren vi bott här, tycker jag.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar