fredag 18 augusti 2017

Friyay!

Vi överlevde första veckan! Första skolveckan, första (halva) dagisveckan och första veckan ensam med barnen. Ikväll får vi hem Robin igen. Det har gått över förväntan, men det är väl så att allt går bara man har rätt inställning. Fint sommarväder har veckan bjudit på också. Idag får barnen sluta dagis och eftis tidigare än vanligt så att vi hinner till bussen som vi ska åka till Nykarleby med. Min mamma joinar oss från stan eftersom hon råkar befinna sig i Vasa i eftermiddag. 
Igår fick jag hem en matkasse. Så. Skönt. Beställde sommarkassen ock lite annat smått och gott från Gårds Smak. Bara att ställa ut kylväskan på trappan så levereras varorna direkt till dörren. Fantastiskt. Och gott var det också, det första receptet vi provade på. Speciellt nu när jag har begränsad tillgång till bil in i veckorna så är det smidigt. Får gå till närbutiken och köpa hem lite smått som inte går att få via Gårds Smak bara. 
Vardagsmotion har jag och barnen fått mycket av den här veckan. Två varv till butiken och gå har vi gått till och från dagis/skola varje dag. Skönt så länge vädret är bra. Sen i ösregn och snöslask är jag säkert inte lika glad över att inte ha bilen, så håll tummarna för en bra höst. 
Examensarbetet är påbörjat. Men huset har också blivit städat: En biverkning av att försöka få skolarbete gjort, hehe. Nåja, inte illa det heller. Ordnade upp i skåp som innehållit lite vad som helst. Nu är alla barnens födelsedagskort lagda i egna lådor så att man håller reda på dem. Så fastän jag inte fått jättemycket gjort när det gäller skolarbete så är jag nöjd över produktiviteten denna vecka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar