måndag 27 juni 2016

Inte som på Strömsö, på Strömsö

Den här dagen har varit en jobbigare dag. Tog en evighet att ställa oss mot simskolan idag. Sen ösregnade det hela vägen dit (30min på cykel). Väl framme regnade det bara lite vilket gjorde att myggorna hittade fram. Stod under tak hela tiden så för min del hade det inte varit någon skillnad om det regnat och barnen hade regnkläder. En minut innan simskolan slutade började det spilla ner igen. Via butiken behövde vi cykla också eftersom kylskåpet var tomt. Lagom roligt. Nå hem kom vi med mat för några dagar, barnen började leka(bråka) och jag slängde mig på soffan, helt slut.

Hade cyklat med väskan öppen, men innanför jackan, och telefonen var inte i väskan när vi kom fram till Strömsö. Väl hemma hittade jag den på verktygsbacken i klädtamburen. Någon som hade det stressigt på förmiddagen... Tur att den kom fram i alla fall!

Dagens outfit bestod av en långärmad tröja, ylletröjan jag stickade senast, jacka som tål vatten (men begränsad mängd fick jag veta idag), vinterutebyxor (de enda byxor jag har som tål vatten (men tydligen begränsat. 10000 räcker inte för det här vädret) och goretex skor (som det rann in vatten i från byxbenen). Nej bättre dagar har jag haft. Hade tänkt få en massa saker gjort idag som att packa upp allt efter helgen, viks byke och städa ungarnas rum (stort behov av detta), men orken försvann någonstans i en uppförsbacke i ösregn medan ett barn tjatade att hon inte ooorkar cykla hem.

Uppehåll resten av denna simskolevecka, tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar