tisdag 1 december 2015

Första

Här i huset är det mamma som väntat mest på årets julkalender med historieätarna. Tyckte att den var riktigt bra tror all kritik den fått.
Har gjort en upplevelsekalender åt barnen och första luckan innehöll uppgiften: Skriv önskelista till jultomten. Det har vi nu gjort och lagt ut dem på trappan så nissarna får hämta dem. Theodor kunde själv läsa vad som stod i kalendern eftersom jag skrivit med stora bokstäver. Så sjuttons stolt över grabben min!
Det har kommit snö nu igen. Bara någon cm men ändå! Gör tillvaron ljusare och dagispraktiken lättare i och med att regnkläder inte behövs på barnen riktigt varje gång vi ska ut, hehe.
Har en hel del som borde göras hemma men energin tar abrupt slut när jag lagt barnen i säng fastän jag sover ordentligt på natten. Nå det är väl så det är nu ett tag bara. Hoppas att energin kommer tillbaka före jul så jag hinner få färdigt halvfärdiga julklappar, heh. Har inte åtagit mig några massiva projekt i år. Förra året stickade jag en mössa, två par sockor och två sjalar till julklapp + en sjal åt mig själv, sockor åt mig själv och en mössa åt Wilma. Hur jag hann med det vet jag inte! I år är det endast småsaker som blir hemgjorda. Har inte ens listat ut vad alla ska få i julklapp ännu. Men det är ju ett tag kvar ännu som tur är för nu känner jag att jag inte riktigt hänger med mera, jag som haft ett sånt försprång.
Imorgon är det redan onsdag. Sen har halva veckan gått än en gång. Syjuntan tänker jag inte missa denna vecka, så det så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar