tisdag 28 juli 2015

Semesterresan Åbo/Helsingfors

Nå nu kommer äntligen semesterreseinlägget!






































Bildbomb så tar text i korthet.
-Körde Vasa-Åbo med picknick i Björneborg.
-Gick på promenad i Åbo med svärmor, svägerskan, svågern och hans fästmö ganska sent. Ungarna somnade ändå först halv tolv. 
-Åskväder, internationell marknad och mumin på datorn.
-Besökte mumindalen med svärmor och svägerska. Riktigt roligt och vi hade relativt bra väder. Alla glada och nöjda.
-Träffade kompisar, spelade Magic the gathering, köpte ny dator/skol väska.
-Åt på Ikea innan vi körde vidare till Helsingfors.
-Wilgot tyckte att köksgolvet var en bra viloplats hos mina morföräldrar.
-Sveaborgbesök ena dagen.
-Borgbacken nästa dag. Theodor och jag åkte på lite större saker i år, bland annat en mörk inomhusbergochdalbana. När vi väl åkte konstaterade jag nog att den kanske var lite åt det hemskare hållet men  ungen överlevde och var nog lite stolt ändå. Tyvärr hade vi strålande sol den dagen och hela halva världen var där så köerna var minst 30 minuter så många åk blev det inte. Note to self, åk dit i augusti en mulen dag nästa gång! Träffade också min moster med familj den dagen. Roligt att se dem!
-Idag såg vi på film från när jag var liten. Wilgot trodde att det var han. Han liknar verkligen mig! Och speciellt nu när jag var i samma ålder på filmen som han är nu ungefär. 
-Startade hemåt runt tolv och såg en liten olycka på vägen. 

Överlag en bra semesterresa fastän den nog också var tung. Den här minstingen vår har oändligt med energi och vilja!


-Sist men inte minst, kolla in mina morföräldrars köksgolv på sista bilden. Snyggt va?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar