måndag 2 mars 2015

Återfall

En bild från gårdagens våriga men blåsiga promenad i Terjärv.
Idag var det tidig väckning som gällde. Släpade med hela familjen till hvc kl.8 och tog svalgprov på alla. Gick faktiskt riktigt bra! Svaren på snabbtestet fick jag nyss och vi tjejer i familjen får ta oss ann varsin antibiotikakur. Wilma har inte alls visat något tecken på angina men tydligen har hon det ändå. Och jag avslutade min angina antibiotikakur i fredags. Roligt att äta det hela tiden då... Förhoppningsvis blir det här sista kuren på lääänge. Blir ett pussel att få hela eftermiddagen att gå ihop. Nu hämta Theodor, sen in till stan med bibbaböcker och så via apoteket. Sen får Robin hämta oss och så ska vi hem för att snabbt koka makaroner och sås till köttfärslimpan, som jag nyss tog ur ugnen, och efter maten ska Theodor på jumppa och vår inneboende får vakta W&W om Robin far bort ikväll. Håhhå, såna dagar kommer ibland. Som tur är så mår jag ändå relativt bra så har fått en del gjort i alla fall.

2 kommentarer:

  1. Men behöver du ändå ge antibiotika om wilma är symptomfri? :o

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan vara så att hon haft de ganska länge å smittar ner mig hela tiden så jo, bäst att ge. Fastän de int e nå roligt att tryck antibiotika i varken mig eller barnen. Men de här halsontet jag får med angina e helt fruktansvärt. Lever på Burana tills antibiotikan börjar verka å de e ju int bra heller.

      Radera