onsdag 5 oktober 2011

Väntan

Väntar på att Theodor ska somna. Han är, någorlunda, lugn i sängen men om jag kommer tillbaka tills hans rum efter att jag lagt honom och sen går ut igen så lugnar han aldrig ner sig så det kan bli en lång väntan om han inte är så trött som jag trodde. Jag plockar nog upp honom om han börjar skrika men oftast somnar han nog utan större problem. Tänk att hans sömn har minskat från 17 till 13 timmar per dygn bara med att vi tog bort nappen! Känner mig lite elak och av ren bekvämlighet skulle jag gärna ge den tillbaka. Men eftersom han biter hål på dem och ändå har klarat sig ganska många dagar nu så får jag inte ge upp. Det måste ju bli lättare ju längre tid det går! Mina nerver förbränns mer än vanligt men jag klarar mig. Ser det här som en jobbig period som vi måste ta oss igenom. Hittills har det ju nog fungerat över förväntan fastän det är tungt:) Men Theodor verkar inte somna nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar