tisdag 4 oktober 2011

Mitt på dagen

Fick ringa många gånger innan någon svarade, trots att jag ringde under telefontiden. Men fick förklaringen när barnmorskan svarade för det var en vikarie. Hur som helst så ska jag kollas för GBS igen. På min begäran. Och jag hör inte till förlossningen före fredag för innan dess kan de "inte göra något". Men barnmorskan sa att jag ska ringa dit i alla fall om jag får ont. Alltså, jag förstår inte hur de tänker. Om jag får värkar så ska jag bara sitta hemma då och i värsta fall förlora bebisen fastän de på förlossningen kan ge bricanyl som sätter stopp för sammandragningarna?! Nå förhoppningsvis så blir det ingen sån situation före fredag åtminstone. Sjukvården för gravida här är verkligen krånglig att förstå sig på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar